ÅRSBERETNING 2016 FOR DANVIK BORETTSLAG
1. VIRKSOMHETENS ART OG
BELIGGENHET
Danvik Borettslag ligger i Drammen kommune, og har
organisasjonsnummer 950603550
Borettslagets formål er å gi andelseierne bruksrett til egen bolig i
lagets eiendom og å drive virksomhet som henger sammen med dette.
2. TILLITSVALGTE
Siden forrige valg har borettslagets tillitsvalgte vært følgende:
STYRET:
Styreleder Jan Christensen valgt i 2016 for 2 år
Styremedlem Geir Forbord valgt i 2016 for 2 år
Styremedlem Nina Cecilie Lange valgt i 2015 for 2 år
Styremedlem Mette Løvgren valgt i 2015 for 2 år
Styremedlem Haakon Johansen valgt i 2016 for 2 år
Varamedlemmer Kristi Nyblin, Odd Jorulv Engedahl, Linette Halck, Jan
Erik Reffhaug og
Heidi Edvardsen. Alle varamedlemmer ble valgt i 2016 for ett år.
Styret konstituerte seg med Haakon Johansen som nestleder.
Styreleder fungerer også som sekretær. Alle i styret har ulike
ansvarsområder. Varamedlemmene har møterett på styremøtene.
Borettslaget følger likestillingslovens bestemmelser og tilstreber
likestilling ved valg av tillitsvalgte samt ved nyansettelser.
DELEGATER TIL GENERALFORSAMLINGEN I NBBO:
Jan Christensen ble valgt til delegat ved Nedre Buskerud
Boligbyggelag (NBBO) sin generalforsamling. Haakon Johansen ble
valgt til varadelegat.
NBBOs generalforsamling ble avholdt i juni. Jan Christensen møtte.
VALGKOMITE:
Lars Hjelmås og Andreas Kotsadam.
Valgkomiteens oppgave har vært å finne egnede kandidater til verv
som er på valg.
3. STYRETS ARBEID
MØTEVIRKSOMHET:
Siden forrige ordinære generalforsamling har styret avholdt 7 møter
og behandlet og protokollert 93 saker. Ved valgperiodens begynnelse
ble det lagd møtekalender for hele perioden.
Som forretningsfører får NBBO tilsendt protokoll fra
styremøter/generalforsamling. Forretningsfører oversender styret
forslag til bl.a. budsjett og regnskap. Styret har god kontakt med
forretningsfører om den daglige drift av borettslaget.
Vi har også, vederlagsfritt, brukt vårt medlemskap i Huseiernes
Landsforbund til diverse rådgivning.
SAKER SOM HAR VÆRT - OG ER - UNDER ARBEID:
Styret har hatt åpenhet som viktig prinsipp. Det betyr bl.a. at
vi er opptatt av informasjon og dialog, at henvendelser fra beboerne
tas på alvor og besvares raskt, og at styrereferater (minus
sensitive personopplysninger) gjøres kjent for beboerne. E-post og
borettslagets interne hjemmesider (www.danvikbl.no/beboer.htm)
spiller en viktig rolle i dette arbeidet, i tillegg har viktig
informasjon også blitt gitt på sms og på papir. Enten gjennom
oppslag ved postkassene eller ved egne kvartalsvise infoskriv.
Styrets oppfatning er at relevant og forståelig informasjon fremmer
beboernes interesse og ansvar, noe som er til fordel både for
styrets arbeid og for borettslaget som helhet.
I begynnelsen av perioden ble det lagd møteplan for hele perioden,
og forut for alle styremøter er dagsorden med saksliste sendt ut til
både styremedlemmer og varamedlemmer.
Styret har fordelt viktige arbeidsoppgaver seg i mellom og slik at
hvert medlem av styret har sine faste ansvarsområder. Samarbeidet i
styret, og forholdet mellom styret og beboerne, har vært godt.
a) Garasjene. Generalforsamlingen i 2015 vedtok med stort
flertall forslag om nye garasjer mm.
På bakgrunn av vedtaket engasjerte styret arkitektfirmaet DRMA til å
utarbeide planer som så ble lagt fram for den ekstraordinære
generalforsamlingen i november 2015. Her ble garasjevedtaket
bekreftet, og det ble bl.a. vedtatt ei kostnadsramme på 7,5
millioner kroner, hvorav 5,5 millioner skulle finansieres ved
låneopptak. Ei egen garasjegruppe bestående av Haakon Johansen
(leder), Jan Christensen, Kristi Nyblin, Geir Enersen og Odd
Engedahl ble nedsatt.
Styret vedtok at arkitektfirmaet DRMA skulle fortsette arbeidet med
garasjene, fase 3 og 4 (videreutvikling og klargjøring av tegninger,
nabovarsel samt innsending av rammesøknad til kommunen). Aktuelle
tegninger er offentliggjort for andelseierne, og vi har fått noen
tilbakemeldinger og tegningene er blitt justert. På slutten av året
ble såkalt rammesøknad sendt inn til kommunen. Kommunen godkjente
denne med mindre endringer, i februar 2017, og garasjegruppa/styret
vil nå innhente anbud.
b) Ventilasjon. Borettslaget har såkalt mekanisk ventilasjon,
med ei loftsvifte som sørger for utlufting fra bad, toalett,
vaskerom og matbod, og i tillegg fra kjøkken for de som har
opprinnelig løsning med kjøkkenventilator uten egen motor.
Noen andelseiere har klagd over dårlig viftetrekk, og styret fikk en
fagmann til å sjekke noen av loftsviftene. Han anbefalte å skifte
eldre dårlig fungerende Indola-vifter.
I vedtektene er skifte av vifter borettslagets ansvar, mens
nødvendige elektriske tilkoblinger samt regulerbar bryter har blitt
regnet som den enkeltes ansvar.
Før jul ble 8 loftsvifter skiftet, mens 13 andelseiere fikk montert
regulerbar elektrisk bryter, noen før og noen etter jul.
Styret synes det er viktig at viftesystemet har regulerbar bryter,
og subsidierte aktuelle andelseierne som da kun måtte betale et par
tusen kroner for slikt skifte. For at loftsvifte- og bryterskifte
skal ha best effekt, anbefaler styret at andelseier på forhånd har
installert kjøkkenvifte med egen motor som har ventilasjonsrør
tilkoblet allerede installert ledig luftepipe.
c) Terrasse/balkongdører. Etter forutgående undersøkelse
blant andelseierne , vedtok styret å skifte ut samtlige orginale
terrasse- og balkongdører , totalt 72 dører. Anbud ble sendt til 4
firmaer, og vi valgte Drammensfirmaet Trebo a.s. Dørene er av merke
Fjerdingstad. Arbeidet startet 6.3.17 og vil bli avsluttet før
påske. Kostnadene er beregnet til kr 10.700 pr. dør, inkludert
avfallshåndtering, som betales av borettslaget. Evt. utbedring av
råte vil komme i tillegg. De andelseiere som ønsker dører levert med
nøkkellås, vil selv betale ekstrakostnadene. Dørene leveres med
garanti.
d) Kjelleren. Borettslagets kjeller, som 4 boliger hviler på, er i
lite bruk. Vi har fått flere løsningsforslag til oppgradering av
kjelleren, med prislapper på pluss minus en halv million kroner. I
tillegg kommer til dels høye driftskostnader. Styret har i første
omgang ønsket å fjerne alt skrot i kjelleren, og å fjerne rust fra
bærende elementer. Dette arbeidet vil fortsette også neste år, og
det er styrets oppfatning at dette både vil hindre muggdannelse og
bedre luftkvaliteten.
Få andelseierne er interessert i å betale for å lagre ting i
kjelleren, dvs at det å drifte et moderne ventilasjonsanlegg i
kjelleren, neppe kan bli bærekraftig.
De som i dag ønsker å lagre ting i kjelleren, må på forhånd ta dette
opp med styret.
e) Ekstern vannlekkasje. Borettslaget hadde utvendig
vannlekkasje både høsten 2015 og høsten 2016.
Siste vannlekkasje var ved siden av bolig 98, ved borettslagets
hovedvanninntak. Vann strømmet ned borettslagets interne vei.
Drammen Drift ordnet opp – for drøye 75.000 kroner.
I begge tilfelle undersøkte vi med Byggtek om det forsikringsmessig
var noe å hente, men fikk opplyst at våre rør var for gamle.
Borettslaget klagde til kommunen over kommunale gebyr vedr den
første vannlekkasjen, og styreleder møtte i kommunens klagenemd i
februar 2017. Vi hevdet at siden kommunen ikke hadde kart over sitt
eget, offentlige røropplegg, noe som resulterte at vi måtte bruke
21.000 kroner på peilearbeid (hvor hadde lekkasjen sitt utspring?),
så burde kommunen kunne frafalle sin egen saksbehandlings-regning på
drøye 5.000 kroner. Vi fikk ikke medhold.
f) Vann- og kloakkavgift. Styret vedtok at denne avgiften f.o.m.
1.1.17 i sin helhet skal betales av den enkelte beboer.
Fellesavgiftene settes derfor ned fra 1.1.17 med samme beløp som har
vært akontobeløp vann/kloakk, dvs. kr 539 pr. mnd.
Med den nye ordningen sparer borettslaget ca 11.000 kroner årlig,
mens den enkelte andelseier må betale vannregning til kommunen to
ganger årlig.
Normalforbruk for en husstand med 2 personer i vårt borettslag, er
ca 280 liter/døgnet, dvs. drøye 100 kubikkmeter på årsbasis. Med
dagens pris utgjør det nærmere kr 7.000.
g) Tilsyn og feiing fra brannvesenet. Dagens praksis er at
borettslaget betaler tilsyns/feiekostnader og evt. straffegebyr.
Uansett om andelseier har ildsted eller ikke, uansett brukshyppighet
og ”glemsomhet”. Flertallet av andelseierne hadde feiing i februar
2016 og tilsyn i februar i 2017. Noen har feiing og tilsyn
henholdsvis hvert andre år og hvert fjerde år, andre sjeldnere,
avhengig av bruk.
Brannvesenet kan i dag sende varsel om kontroll og faktura direkte
til den enkelte andelseier. Flere borettslag har allerede denne
ordningen. Styret har vedtatt at dette også skal gjelde for Danvik
borettslag f.o.m. 1.1.18. Utgiftene tas dermed ut av
felleskostnadene og betales av den enkelte.
h) Brannsikring. Det private firmaet Trygg og Sikker utførte
i november brannsikringskontroll, dvs. sjekk av røykvarslere og
pulverapparat samt evt. rådgivning. Kontrollen var gratis og
frivillig.
16 beboere meldte sin interesse, kontrollør hadde merknader til 6 av
boligene. Alt utstyr ble godkjent. Andelseiere som ikke hadde
kontroll, fikk før jul utdelt batterier til brannvarslere.
Brannsikring er borettslagets ansvar. Styret er av den oppfatning at
de som hittil ikke har hatt besøk av Trygg og Sikker, bør pålegges
sånn kontroll neste gang, dvs. i november 2017.
Det er krav om minst en brannvarsler i hver etasje, plassert minst
50 cm fra vegg og sånn at alarm høres på soverommet.
i) Søknader fra beboere. Vi har i perioden fått søknader om
varmepumpe (innvilget), støtte til innerør i pipa (avslått), støtte
til kjøkken-ventilasjonstilkobling (avslått), utskifting av orginalt
verandabord (innvilget), utvendig trapp (avslått), rettvinkla
balkongskille og hel skillevegg (avslått), platting med og uten
rekkverk i boligens forkant (innvilget) , bistand til justering av
ytterdører (innvilget). Det er også reist spørsmål om egen vannkran
i hagen, maurproblemer, kloakklukt på bad og trafikkstøy.
I tillegg ble tre nye andelseiere godkjent, i nr 44, 68 og 86. For
fremtiden vil godkjenning av nye andelseiere bli delegert til
boligbyggelaget (NBBO).
Det er ulike meninger blant andelseierne om hvor restriktiv/liberal
styret skal være når det gjelder å godta fasadeendringer/eksterne
endringer. Styret ønsker å diskutere dette nærmere med andelseierne
i forbindelse med årsmøtet.
j) GET. Flere andelseiere har i perioden klagd på dårlige
TV-signaler. Andelseierne anbefales selv å ta dette direkte opp med
GET.
k) Søppeltømming. Avfallscontainere for mat- og restavfall er
plassert ved de enkelte boliger. Avfallscontainerne for papir, plast
og glass/metall (fellescontainere) er plassert ved garasjene ved
fotballbanen/idrettsplassen og ved garasjene nærmest Andedammen. Når
avfallscontainerne er fulle, er det viktig at avfall ikke puttes
utenfor containerne da dette kan tiltrekke fugler, rotter og mus,
foruten at det gir besøkende et dårlig inntrykk av borettslaget.
I forbindelse med nye garasjer vil all avfallslevering/henting bli
sentralisert til to steder, ved garasjene. Dette vil kreve
investeringer i hel/delvis nedgravde beholdere, mens tømmeavgiften
vil være på samme nivå som i dag.
l) Parkering. ”Ulovlig” parkering både på borettslagets
interne veier og over lengre tid på borettslagets egne
parkeringsplasser, er for mange en kilde til irritasjon. Her er det
viktig at husreglene følges: Bare av- og pålessing på borettslagets
interne veier, ingen hensetting av biler på borettslagets egne
parkeringsplasser – bruk egen garasje. Kontakt styret om du trenger
dispensasjon, for eksempel dersom håndverker er på besøk.
m) Plenklipping. Styret prøvde også i år å få en/flere
beboere interessert i å ta plenklipping etc mot godtgjørelse. Styret
har tidligere vedtatt at beboer som utfører praktisk arbeid for
borettslaget, kan avlønnes med 175 kr/t.
Ingen var interessert. Gressklippingen ble derfor foretatt av NBBO
Vaktmesterservice, som er en underavdeling av NBBO. Styret har – i
likhet med flere andelseiere – ikke vært fornøyd med
Vaktmesterservice sin utføring av oppgavene, og vil undersøke med
andre tilbydere.
n) Brøyting og strøing. Firma Tor Ole Sand har vært ansvarlig
for snømåking, sandstrøing og fjerning av grus.
o) Dugnad. Borettslaget har avholdt to dugnader, i april og
september, med god deltagelse. De som deltar får tilbakebetalt
dugnadsandelen i husleia, kr. 600 pr. gang.
Styret vurderer om dugnadsavgiften ikke skal inngå i husleia, og at
de som utfører dugnad i stedet får en særskilt godtgjørelse for
deltakelsen.
p) Beboerfest. I likhet med fjoråret, ble det også i år arrangert en
beboerfest mellom garasjerekkene ved Andedammen på siste fredag i
august. Hver og en tok med seg mat, drikke og stol, og en andelseier
lånte oss grillen. Styrets vararepresentanter var ansvarlige for
denne ”lav-terskel-festen”. Tiltaket er bra, bl.a. blir andelseierne
nærmere kjente med hverandre. Oppmøtet var dessverre dårlig –
muligens fordi det kolliderte med Elvefestivalen.
q) Skadedyr. Borettslaget har avtale med ABC skadedyrteknikk.
De sjekker borettslagets 12 åtestasjoner (plassert ved endeveggene
på borettslagets 6 husrekker) 4 ganger i året, og legger ut – om
nødvendig - gift (åte) mot rotter og mus. Motgift mot giftstoffet
Bromadiolen er vitamin K1.
r) Strøm. Strøm til utelys, kjeller og garasjer dekkes av
borettslaget. Det er viktig at dette nettet ikke overbelastet da
kapasiteten er begrenset. Det er ikke lagt opp for strøm til
el-biler.
s) Redd Marienlyst. Styret har vedtatt å melde borettslaget
inn i aksjonen ”Redd Marienlyst” som arbeider for bevaring av
Marienlyst som fortsatt grøntområde og ikke til delvis omgjøring til
boligformål. Styreleder har også skrevet avisinnlegg til støtte for
aksjonen.
t) Vedtekter og utgifter. Styret er av den oppfatning at
borettslagets vedtekter bedre bør klargjøre hvilket vedlikehold som
er borettslagets ansvar og hvilket som er den enkelte andelseiers
ansvar.
Styret mener at de utgifter som er mer individuelt betinget og som
avhenger av bruksmønster, i større grad blir den enkelte andelseiers
ansvar, og vil ta initiativ til at dette diskuteres nærmere.
Etter styrets mening er dette viktige tiltak for et mest mulig
bærekraftig borettslag.
u) Representasjon. Styreleder Jan Christensen representerte
borettslaget på Nedre Buskerud Boligbyggelag (NBBO) sitt årsmøte i
juni. Han deltok også på styrekveld i september, sammen med
styremedlem Cecilie Lange.
v) Teknisk Utvalg. Teknisk Utvalg har i perioden ikke avholdt
egne møter.
Styret er av den oppfatning at det utførte løpende og periodiske
vedlikeholdet er tilstrekkelig for å opprettholde den bokførte
verdien på bygningsmassen.
4.HELSE MILJØ OG
SIKKERHET (HMS)
Forskrift om systematisk helse, miljø og sikkerhetsarbeid krever at
styret i borettslaget plikter å sørge for systematisk oppfølging av
de krav fastsatt i lovgivningen.
Borettslaget har gjennomført en del forebyggende arbeid på dette
området og styret har systematisert dette HMS-arbeidet slik at
internkontrollforskriftens krav ivaretas.
Vi vil her spesielt nevne:
- Tilbud om brannsikringskontroll ved firma Trygg og Sikker, samt
tilbud om assistanse ved batteribytte/brannvarsler.
- Tiltak truffet for å redusere forekomst av muggsopp i kjeller
under boligrekke.
Borettslaget har også, på hjemmesidene, utarbeidet en sjekkeliste
som beboer oppfordres til å bruke ved egenkontroll. Her nevnes
spesielt vann, strøm, brannsikring, ventilasjon, vinduer, søppel,
skadedyr, garasje.
5.BORETTSLAGETS
EIENDOMSMASSE OG FORSIKRING
BOLIGER OG BYGNINGSTYPE:
Borettslaget består av 37 boliger, fordelt på 6 husrekker.
Lagets eiendom har gårds- og bruksnr 19/165.
BYGNINGSFORSIKRING:
Borettslagets bygningsmasse er fullverdiforsikret med bygningskasko
i IF Skadeforsikring gjennom Boligbyggelagenes Partner AS.
Forsikringen omfatter blant annet bygningsmessig tilleggsinnredning,
fellesinventar, ulykkesforsikring ved dugnader organisert av
borettslaget, styreansvar, rettshjelp og naturskade jfr. Lov om
naturskade. Forsikringspremien for 2017 er satt ned med ca 20%.
Forsikringen omfatter ikke innbo og løsøre hos den enkelte
andelseier.
Egenandelen ved skader vil også i 2017 være kr 6000,- for de fleste
typer skader.
For naturskader gjelder egne vilkår jfr. Lov om naturskade.
Hvis andelseier har skade og mener utgiftene skal dekkes av
borettslaget, må han/hun straks ta kontakt med styret for vurdering.
BORETTSLAGENES SIKRINGSORDNING:
Borettslaget er innmeldt i Borettslagenes Sikringsordning AS.
Sikringsordningen har som formål å forestå utbetalinger til
borettslag som lider tap ved manglende innbetaling av
felleskostnader, forutsatt dokumentert tap ved salg. Egenandelen til
borettslaget er 10 % av totalt tap.
6.BOLIGOMSETNING OG
JURIDISKE ANDELSEIERE
I 2016 er det skrevet kontrakt om overdragelse av 2 boliger i
borettslaget. Den gjennomsnittlige salgssummen ekskl. fellesgjeld
for disse boligene var kr 3.765.000.
Boligene omsettes til markedspris. Når det gjelder verdien på
boligene for øvrig kan NBBO gi prisantydninger ut i fra
omsetningspriser på tilsvarende boliger og i forhold til
boligmarkedet for øvrig. Andelseiere i borettslaget og NBBOs øvrige
medlemmer har forkjøpsrett til ledige boliger i borettslaget.
Pr. 31.12.2016 var det ingen juridiske andelseiere i borettslaget.
7. BRANNFOREBYGGENDE
TILTAK
I følge forskrift om brannforebyggende tiltak og branntilsyn, skal
alle boliger ha minst en godkjent røykvarsler i hver etasje, samt
manuelt slukkeutstyr i form av pulverapparat eller brannslange. Det
er borettslagets ansvar å skaffe og montere utstyret, mens det er
andelseiers ansvar å sørge for tilsyn og kontrollere at utstyret er
i orden. Dersom utstyret er defekt, meldes dette til styret.
8. PÅVIRKNING AV YTRE
MILJØ/FORSKNING OG UTVIKLING
Borettslaget forurenser ikke det ytre miljø i vesentlig grad utover
det som må anses som normalt for et borettslag, og har ingen
påbegynte forsknings- eller utviklingsprosjekter.
9. FORRETNINGSFØRSEL OG
REVISJON
Forretningsførselen for borettslaget er i henhold til kontrakt
utført av
Nedre Buskerud Boligbyggelag, og borettslagets revisor har vært BDO
AS.
Når det gjelder honorar til ovennevnte vises det til
resultatregnskapet.
10. BORETTSLAGETS
ØKONOMI
RESULTAT 2016:
Styret bekrefter at forutsetningen for fortsatt drift er til stede
og at dette er lagt til grunn ved utarbeidelsen av årsregnskapet.
Borettslagets resultat ble et overskudd på kr 788.651.
Resultatet inneholder ikke opplysning om avdrag på borettslagets
lån, men disse er bokført i balansen. Størrelsen på avdragene
fremkommer i Note langsiktig gjeld og pantstillelser.
Disponible midler pr. 31.12.2016 var kr 3.046.970
Styret foreslår at resultatet føres mot annen egenkapital i
balansen.
Etter styrets oppfatning gir fremlagt årsregnskap med noter
fyllestgjørende informasjon og et rettvisende bilde av driften og
stillingen ved årsskiftet. For øvrig vises det til de enkelte
tallene i resultatregnskapet, balansen med oversikt over egenkapital
og gjeld samt notene til regnskapet for 2016.
BUDSJETT:
Budsjettet for 2017 er behandlet og vedtatt av styret. F.o.m. 1.1.17
er a-kontobeløp for vann- og kloakkavgift, kr 539 pr.mnd, trukket ut
av felleskostnadene, og disse er redusert tilsvarende.
For øvrig vises det til budsjettkolonnen i resultatoppstillingen.
BORETTSLAGETS INNSKUDDS- OG LÅNEVILKÅR:
Innskudd driftskonto reguleres fortløpende etter nivået på
pengemarkedsrenten.
Den nominelle flytende lånerente på borettslagets lån var i februar
2017 på 2,4 % p.a. (halvårlige belastninger)
|
PROTOKOLL FRA ORDINÆR GENERALFORSAMLING
i Danvik Borettslag 5.4.17 kl 18.30 på Marienlyst
ungdomsskole.
Generalforsamlingen ble åpnet av styrets leder Jan
Christensen.
Han takket for frammøtet, ønsket spesielt velkommen til nye
andelseiere i borettslaget: Maria Broen i nr 86 og Cecilie
Bjørgen/Jo Aaserud i nr 44. Han opplyste at det etter
generalforsamlingen ville være en kort pause med bevertning,
og så beboermøte der styret spesielt ønsket å ta opp to
saker: Garasjene og fasadeendringer.
1.
KONSTITUERING
1.1. Status fremmøte: 19 andelseiere var representert, 17
ved oppmøte og 2 fullmakter. Følgende boliger var
representert ved andelseier: 36, 38, 40, 44, 48, 50, 56, 62,
64, 74, 80, 84, 86, 88, 106, 108, 114. Følgende hadde levert
fullmakt: 42, 66. Fra NBBO møtte forvaltningskonsulent
Torgeir Nielsen.
1.2. Til møteleder ble valgt styremedlem Mette Løvgren.
1.3. Til sekretær ble valgt styreleder Jan Christensen.
1.4. Innkalling ble godkjent.
1.5. Undertegning av protokoll sammen med møteleder – valgt
ble andelseier Odd Engedahl.
1.6 Dagsorden ble godkjent.
Alle valg/vedtak ble gjort enstemmig.
2.
ÅRSBERETNING FRA STYRET 2016
Årsberetningen ble gjennomgått punkt for punkt av styrets
leder Jan Christensen.
Vedtak: Årsberetningen ble behandlet og godkjent som
styrets beretning for 2016.
(Enstemmig.)
3. ÅRSREGNSKAP FOR 2016
Årsregnskapet for 2016 ble gjennomgått av styrets nestleder
Haakon Johansen.
Vedtak: Årsregnskapet 2016 som viser et overskudd på kr
788.651 godkjennes.
Resultatet føres mot annen egenkapital i balansen.
(Enstemmig.)
4. GODTGJØRELSE TIL STYRET
Styret innstilte på kr 44.800 i styrehonorar for inneværende
periode. Fra andelseier Wenche Fossberg ble det foreslått å
øke styrehonoraret med kr 10.000.
Vedtak:
Styrehonoraret fastsettes til kr 54.800 for perioden fra
ordinær generalforsamling i 2016 til ordinær
generalforsamling i 2017. Styret fordeler selv honoraret
blant sine medlemmer.
Som godtgjørelse for telefon gis det kr. 1.000 til
styreleder.
(Enstemmig.)
5. INNKOMNE FORSLAG
Det var ved fristens utløp ikke innkommet forslag fra
andelseierne.
6. VALG
Ingen fra valgkomiteen hadde anledning til å være tilstede.
Jan Christensen orienterte om valgkomiteens innstilling. Det
var kandidater til alle verv. Foreslåtte kandidater som var
tilstede, presenterte seg selv.
Samtlige valg skjedde ved akklamasjon.
6.1. To styremedlemmer, hver for 2 år. Valgt ble Cecilie
Lange (gjenvalg) og Marie Broen (ny)
6.2. Fem varamedlemmer til styret, alle for ett år. Valgt
ble Kristi Nyblin (gjenvalg), Jo Aaserud (ny), Odd Engedahl
(gjenvalg), Linette Halck (gjenvalg), Heidi Edvardsen
(gjenvalg).
6.3. Valgkomite for ett år. Valgt ble Lars Hjelmås
(gjenvalg) og Andreas Kotsadam (gjenvalg).
6.4. Delegat og varadelegat til NBBOs generalforsamling.
Valgt ble styreleder med nestleder som vara.
Etter valget rettet styreleder en takk til Mette Løvgren og
Jan Erik Reffhaug for god styreinnsats gjennom 3 år. De ble
overrakt hver sin gavebukett med påskeblomster.
-------------------
Etter generalforsamlingen har styret følgende sammensetning:
Leder:
Jan Christensen, nr 40
Styremedlem: Haakon Johansen, nr 36
Styremedlem: Geir Forbord, nr 64
Styremedlem: Cecilie Lange, nr 56
Styremedlem: Maria Broen, nr 86
1. varamedlem: Kristi Nyblin, nr 112
2. varamedlem: Jo Aaserud, nr 44
3. varamedlem: Odd Engedahl, nr 80
4. varamedlem: Linette Halck, nr 82
5. varamedlem: Heidi Edvardsen, nr 74
Protokollen ble underskrevet 6.4.17 av Mette
Løvgren (møtelder), Odd Engedahl (protokollunderskriver) og
Jan Christensen (sekretær).
|